Hromadný e-mailing na cizí databázi ano, či ne?

Hromadný e-mailing na cizí databázi ano, či ne?

spam

Jistě to znáte, otevřete svého e-mailového klienta a vyvalí se na vás hromada nevyžádané pošty – neodolatelné nabídky, prodejní e-maily e-shopů nebo nicneříkající předváděčky zboží či služeb neznámých odesílatelů apod.

Bohužel se stále drží v podnikatelské sféře strategie rozeslat svou nabídku prodeje na každý e-mail vyskytující se na internetu označovaná jako hromadný e-mailing. Mnohým vůbec nepřekáží fakt, že takové jednání je právně postižitelné. Dokonce existují šmelináři s databázemi, kdy si za pár tisíc zaplatíte rozesílku své nabídky na zhruba podobně oborově zacílenou databázi a doufáte, že se někdo chytí.

Myslíte si, že má takové chování nějaký smysl?

  • Většina těchto rozesílek končí rovnou ve složce spam.
  • Příjemce nemá žádný důvod, proč by si měl e-mail přečíst.
  • Procento, že se tímto e-mailem trefíte do aktuální potřeby příjemce, je mizivé.
  • E-mail je obecný a neobsahuje žádnou pobídku ke konkrétní akci.

Jistě by se našly další body, které celou rozesílací akci zhatí. Ale pro představu nevýhodnosti by tento výčet stačit mohl.

Těžko si dokážu představit, že bych své peníze dala někomu, kdo mi tímto způsobem zašle nabídku. Takový e-mail vzbuzuje pouze nedůvěru a špiní jméno firmy, která se v něm prezentuje.

Např. dnes mi přistál do složky Doručené v Gmailu e-mail s předmětem Ukázka webdesignu na e-mailovou adresu mého již zrušeného e-shopu. Zdroj databáze je jistý – internet, podnikatelé, e-shopy apod. Celá prezentace spočívala ve výčtu realizovaných webů, informaci, že ceny jsou individuální a kontaktu na tuto firmu, která je na trhu již 20 let. Bez jakékoli výzvy k akci – vlastně… byla tam! Zřetelný link na konci – Odhlásit odběr. Tak jsem na něj klikla.

Když už pominu fakt, že rozeslali své obchodní sdělení nelegálně, fakt, že nejsem jejich cílová skupina, neměla jsem žádný důvod je kontaktovat. Předložit cizímu člověku svou prezentaci a očekávat peníze je, slušně řečeno, bláhovost. Nepotrápili se vyvolat ve čtenáři jakoukoli potřebu po jejich nabídce, vlastně ani nenabídli nic konkrétního. Ničím neupoutali (kromě své naivity), neřekli mi, co mám dělat dál… Kromě toho, že se mám odhlásit.

Vtipné navíc bylo, že ve složce Spam se v e-mailech nezobrazují obrázky, takže z celé prezentace zbylo pouhé:

hromadný e-mailing dr-abe
odhlásit odběr

Myslíte si, že taková e-mailová kampaň stála za vložené peníze a čas? Za poškození jména firmy? Za nahlášení spamu? Za právní tahanice? Podle mě je to cesta do pekel.

Ale jak rozesílat své nabídky správně a efektivně?

Naprostým základem je vlastní databáze e-mailů získaná se souhlasem příjemců. Druhým krokem jsou e-maily, které mají nějaký cíl a jasnou výzvu k akci – ne vždy jen prodejní. A v neposlední řadě je důležitá pravidelná komunikace – nastavené kampaně, zajímavé e-maily řešící konkrétní problémy, informující o nových poznatcích apod.

Líbil se vám článek? Myslíte si, že tyto informace jsou zajímavé? Sdílejte jej mezi své přátele na sociálních sítích a pomozte mi šířit tento obsah, aby se i ostatní naučili oslovovat své potenciální klienty efektivně. Děkuji vám!

Facebook
Twitter
LinkedIn