Následky CopyCampu

Následky CopyCampu

copycamp

V sobotu 24. 11. 2012 se uskutečnila v Praze jedinečná akce nejen pro copywritery nazvaná CopyCamp. O průběhu celé akce toho už bylo napsáno spousta. Já bych se ráda podělila zejména o své pocity a jaké následky mi účast přinesla.

CopyCamp byl takřka na poslední chvíli přesunut do extravagantního prostředí MeetFactory. Větší a svérázně řešený prostor mě vrátil do doby mých mladých pařmenských let. Snad proto mi ani tak nevadilo nepohodlí a celý den díky zajímavým přednáškám utekl jako voda.

Na organizaci se spolu s dalšími statečnými a odhodlanými podílela a celou akci moderovala Pavlína Louženská. Přestože se registrace výrazně zpozdila a přednášky začaly se značným skluzem, nebylo to znát na průběhu, neměla jsem ani pocit, že by přednášející své vstupy násilně zkracovali.

Každý řečník se své role zhostil podle svého a přinesl na téma vlastní náhled a zejména poučení ze svých chyb. Na mě ovšem největší dojem zanechala přednáška výrazné osobnosti Marka Prokopa na téma mikropříběhů. Není zapotřebí sáhodlouhých textů, postačí správně zvolená slova a mnohdy dokonce jen náznak.

Výrazně na mě zapůsobila také přednáška Petra Ludwiga věnovaná prokrastinaci a zejména psaní knihy na toto téma. Většina účastníků se dobrovolně přiznala, že s prokrastinací více či méně bojuje. Samozřejmě včetně mě! Bohužel rada najít si pro psaní klidný kout a vyhnout se veškerým rušivým elementům je pro mě dost nerealizovatelná.

Nej radou dne byla hláška: Odhlašte se z Webtrhu!

Já jsem se sice neodhlásila, ale zvedla jsem ceny 😉 Pro stávající klienty jen mírně, ale novým již předkládám ceník více adekvátní času a námaze věnované psaní konkrétních textů. Ne každý na novou cenu přistoupil, za kvalitu není ochotný platit holt každý. Alespoň se nedostávám do situace, kdy mám spoustu práce, kterou sotva stíhám a to za minimum peněz.

CopyCamp a já

Pokud zvolím pro určení ceny sazbu podle ztráveného času dostanu se na min. 200 Kč / hodina. K tomuto výsledku mě přivedly základní počty – životní náklady rozpočítané na 20 pracovních dní po klasických osmi hodinách. A do toho placení pojištění a nezbytné daně. Ve skutečnosti samozřejmě pracuju více, ale život je přece taky o něčem jiném.

Abych tedy naplnila denní kvótu, musela bych napsat 15 článků po 100 Kč. Tak tohle fakt nezvládnu, nehledě na to, že kvalita by byla nejspíš katastrofální. Běžně jsem po třech textech naprosto vypísmenkovaná. Takže tudy cesta opravdu nevede!

Je pravda, že příjmy mám i z jiných činností. Na již zmíněném Webtrhu a obdobných  fórech si bohužel většina poptávajících myslí, že 100 Kč za 1 NS je naprosto adekvátní, navíc očekávají kvalitu a dodržování termínů. Každý by měl mít povědomí o ceně své práce a podle toho si vybírat klienty. Smutné je, když klient prohlásí, že cena 250 Kč za text na web je pro něj nerentabilní. K čemu pak ten web buduje?

Organizátorům CopyCampu tímto děkuji za nový pohled na copywriting a doufám, že se akce bude co nejdříve opakovat.

Facebook
Twitter
LinkedIn