Co znamená responzivní web?

Co znamená responzivní web?

responzivní web

Responzivní (optimalizovaný) web znamená stylování webové stránky způsobem, který zaručí optimalizaci zobrazení takové stránky ve všech známých zařízeních – na velkých monitorech, noteboocích, tabletech i mobilech. Zkrátka je web vždy pohodlně čitelný, uživatel není nucen scrolovat do stran, stránku zoomovat apod.

Pro příklad responzivního webu nemusíme chodit daleko.

test responzivní web

Druhým příkladem je web nemocnice v Roudnici nad Labem. Když jsem šla objednat dceru na oční, zkoušela jsem si na webu vyhledat umístění ordinace. Nakonec se povedlo a trefila jsem, ale o uživatelské přívětivosti se mluvit rozhodně nedá.

test neresponzivní web

Běžnými neduhy, které kladou návštěvníkům virtuální klacky pod nohy je šířka obsahu, velikost textu, rozmístění klikatelných prvků – schválně, zkuste se trefit, použití formátu Flash.

Svůj web si otestujte přímo u Googlu – search.google.com/test/mobile-friendly

Vyzkoušejte si, jak vidí návštěvníci váš web v jednotlivých zařízeních – http://mobiletest.me/

Vyplatí se mít responzivní web?

Rozhodně ano! Chytrý mobil už má kde kdo. Jeho výhodou je, že je stále po ruce a kdykoli si na něm můžete vyhledat informace, které zrovna potřebujete. Stačí být napojen na internet. Jste mimo domov a máte hlad? Jak najdete nejbližší restauraci? Prasklo vám doma vodovodní potrubí. Půjdete startovat PC? Bloudíte po nemocnici, recepce je daleko – sáhnete po mobilu. A takových příkladů z praxe je spousta. Responzivní web má nesporné výhody zejména pro lokální podnikání.

Významně také roste ochota zákazníků nakupovat přes mobil. Pro představu: Návštěvnost z webových stránek z kategorie E-commerce-prodej se navýšila během týdne Černého pátku v  listopadu 2017 z telefonů téměř o 164 tisíc.

Data z listopadu 2017 http://www.cz.gemius.com/

zařízení

Používáte Facebook a postujete tam obsah svých webových stránek i s odkazem na web? Sociální sítě včetně Facebooku na mobilu docela frčí.

Typy zařízení ze kterých přicházejí návštěvníci tohoto webu:

analytics

Stále váháte?

Pamatujte, že pokud k vám jednou návštěvník přijde a na mobilu budou vaše stránky nepoužitelné, už se s největší pravděpodobností nikdy nevrátí. Promarněná příležitost. Vaše.

Největší průser nastává, když investujete peníze do marketingu, reklamy a posíláte zaplacené návštěvy na neresponzivní web. Vyhozené peníze.

Pomůžu vám!

Pro sebe i své klienty stavím weby na redakčním systému WordPress. Jestliže chcete mít svůj web přístupný ze všech zařízení, napište mi zprávu přes formulář.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn